happy?mami

happy?mami

Sáskajárás, siserehad!!!!

2015. június 17. - pporsi

Minden újdonsült szülő tudja, mi fog történni, ha letelik a 6 hét az új bébivel. Megindul a LÁTOGATÁS!!! Család, barátok, boldog-boldogtalan, jön-megy, eszik-iszik, alszik, jót mulat. Mi meg próbálunk ebbe nem beledögleni.

Ilyenkor mindenki kényszert érez arra, hogy elhozza kicsi semmirevaló, szundi-, nyunyi-, morzsolgatós kendő ajándékát a kis törpének. Jelenleg azt hiszem 6-7 darabnál tartunk. Pedig minden szülő tudja, hogy a legnagyobb ajándék amit csak lehet hozni: a pelenka és a popsitörlő. Ezekből ugyanis sosem elég. De hiába mondja az ember, hogy nem kell a 20. szaros bady, vagy kis tipegő.... cikinek érzik a pelenkát. Hát nehogy már beállítsak egy tasak pelussal?! Innen üzenem, tessék megnézni mennyibe kerül egy kis zacskó pelenka! A messziről jövő és nálunk alvós rokonság pedig vigyen magával ágyneműt. Az a legnagyobb segítség! Én ugyanis a múlt hétvége után -mivel 2 nap alatt, 2 váltásban érkezett a rokonság- 4 rend ágyneműt mostam és vasaltam ki utánuk.

Szóval, mivel nagy a rokonság és a haveri kör, ezért az elmúlt 3 hétvégém a vendéglátással telt el. Ez azt jelenti, hogy egyszerre 10-15 főt kell kiszolgálni, körbeugrálni, vacsorát, vagy ebédet főzni, de úgy, hogy közben mi is tudjunk két szót váltani, a tényleg ritkán látott rokonsággal. Azaz mindenki egyszerre jön, ha már jön az egyik, akkor a másik is kitalálja, hogy olyan régen láttam már őket, akkor mi is akkor megyünk, jó???? Hát persze, hogy jó, sőt FASZA!!!! Szóval, íme néhány tipp, hogy ezt hogyan éljük túl, egy 2,5 éves gyerekkel és egy 6-8 hetes szopós babával!

anya-foz-300x225.jpg

 

A lényeg az előre tervezés és szervezés. Szerencsére kertes házban lakunk és mivel úgy alapjáraton szeretem a vendégeskedést és nem is esik nehezemre, így sokmindennel fel vagyunk készülve és elég jól hozzá is vagyunk szokva. Hatalmas étkezőasztalom van, így egyszerre 12 embert tudok kényelmesen leültetni, enni. Ha sok a gyerek, akkor ők esznek először, hogy utána mi, felnőttek, nyugodtan tudjunk enni és utána beszélgetni. Nem recepteket akarok megosztani, mert arra, vagy mindenkinek megvan a saját tutija, vagy nézzen utána nálam hozzábbértő helyen. Inkább ötleteket adok, hogy mit főzzük, amivel elő lehet készülni, így nem lesz túl nagy a rohanás.

Tehát, első hétvégén meglepett a szomszédság (14 fő). Nekik az udvaron lévő kemencében sütöttünk husit és krumplit. Nos, természetesen ezt el lehetett volna készíteni benn a sütőben is, de mivel van katlan, használjuk. Most persze mindenki azt hiszi, hogy ja, úgy könnyű, de tájékoztatok mindenkit, nehezebb. Órákkal korábban kell fűteni, előkészülni, sütéshez is érteni kell, hiszen nem csak kinyitom a sütőajtót és bekukkantok. Nos, a délelőtti alvás alatt előkészítettük a nagyobbal a két tepsi húst. Klopfoltunk, sóztunk, borsoztunk. Az ő délutáni alvása alatt pedig megpucoltam és előfőztem a krumplit, így már nem barnul be estig és tudok foglalkozni majd a vendégekkel. Azt el kell ismernem, hogy a sütés ideje viszont lényegesen kevesebb, mert ugye több 100 fok van benn, szemben a sütővel. Így 6-ra már az asztalnál ültek a kölkök, utána pedig mi.

Következő hétvégén ez volt pepitában, csak sertés helyett csirkét sütöttünk, viszont csináltam még salit, mert a kis konyhakertünkbe addigra már értékelhető nagyságúra nőtt. Itt ugyan csak 10-en voltunk, de az se kevés.

A rá következő hétvégén bajai halászlevet főztünk 16 főre. Ez szintén jó, mert a főzési ideje 1 óra, és ezt bőven meg lehet addig csinálni, míg a nagyobb alszik ebéd után. Mert az ebédet, amúgy csak mellékesen összedobtam. Arra már nem emlékszem mi volt. A hal pedig a fagyasztóban már a halászlére volt előkészítve, így azzal nem kellett külön pepecselni. Ugyanis ha halat kapunk, akkor azt már konyhakészen szoktuk elrakni, hogy ilyenkor ne a filézéssel kelljen kezdeni az egészet. Ehhez pedig csak egy zacskó tésztát kellett kifőzni. A sütemény pedig egy gyorsan összerakható babapiskótás, citromos krémes rétegezhető süti volt, mert 50 fokban nem sütögetek benn.

A múlt hétvégén pedig, nem a résztvevők létszáma, hanem a nálunk eltöltött idő volt kimerítő. Most ugyanis pénteken érkeztek, szombaton váltották egymást és vasárnap távoztak. Itt olyan kaja kellett, ami nem igényli azt, hogy egész délelőtt mellette álljak, hiszen a kánikulában a gyereket még a pancsolóban is szórakoztatni kell. Szombaton tehát főztem egy nagy adag húslevest kuktában, mert abból marad vasárnapra is. Ezt gyorsan még odaraktam reggel, míg a többiek felöltöztek és pöszmötöltek. Nem nagy cucc, gyorsan megpucoltam pár szál répát, zöldséget, karalábét, zellert, átmostam a húst, felengedtem vízzel, ízesítem és kész. Mehet a tűzhelyre. (Tudom, hogy az igazi a lassú tűzön, de..... ) Második fogás lecsós hal. Ezt sem szoktam túlpörögni. Újkrumplit gyorsan megpucolom (van aki ezt se szokta) az előre kifilézett (mint korábban leírtam így tesszük el a frigóba) halszeleteket sózom, borsozom. Egy kis lábasba beleöntöm a télire eltett üveges lecsót és egy főzőtejszínt. Ezt összeforralom. Mehet a karikákra vágott krumplira, majd annak a tetejére fektetem a halszeleteket és kész. Sütőbe vele. Vacsira félig meddig saját készítésű hamburger volt. Másnapra tehát már a leves kész, így csak a második fogással kellett bajlódjak. Ez egészben sült karaj volt, sült zöldségekkel. A zöldségek: répa, édesburgonya, burgonya, bébicékla. Büszkén jelentem, a cékla saját termés. A kicsi miatt ültettünk az idén, hogy a hozzátáplálásra tudjak tuti biot rakni a fagyasztóba. Reggel, míg a többiek készülődtek, a nagyobb mesét nézett, vagy figyelte míg az apja borotválkozik, én serénykedtem a konyhában. Husit sózzuk, borsozzuk, minden oldalát elősütjük. Itt jött be a férjem egy sprinttel a wc felé és pakolta ki a reggelijét, ugyanis összeszedett valami  fosós-hányós vírust, amitől őt itt el is vesztettük a hétvége hátralévő részére. Ezt követően ugyanis az ágyban feküdt. Vissza a kajához. A répát az édesburgonyával, a krumplit magába, a céklát utoljára előfőztem. Ezeket tettem a husi mellé és sütöttem készre. Mivel ennek szinte egész délelőtt a sütőben a helye, így több gondom nem volt a kajára, csak időnként ránézni.  

Nos, hát valahogy így. Szerintem minden az előkészületeken és a szervezésen múlik. Azon, hogy a husokat tényleg úgy kell csak kivenni a hűtőből, hogy konyhakész és nem akkor kell pl halat filézni. Nyilván akkor kell vele pöcsölni, mikor oda bekerül, de inkább akkor rászánjuk az időt, mintsem akkor, mikor a vendégeket várjuk. És persze nem menne a férjem segítsége nélkül. Ez páros játék. Míg én szoptatok, ő játszik, leköti a nagyot. Aztán míg ő tologatja a kicsit a babkocsiba, én játszom a naggyal. Tehát a nagyján már túl vagyunk, de még vannak akik ezután jönnek az újjabb szundikendőkkel, amiket előre is nagyon köszönünk!!!

A bejegyzés trackback címe:

https://happymami.blog.hu/api/trackback/id/tr477551092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása